דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מונדיאל 2006 - סיכום שלב הבתים מאת משה זיאת 

מאת    [ 24/06/2006 ]

מילים במאמר: 724   [ נצפה 7303 פעמים ]

שלה הבתים של מונדיאל 2006 הגיע לקיצו. משחקי שמינית הגמר:
גרמניה - שבדיה (תאריך: 24.6.06, שעה: 18:00)
ארגנטינה - מקסיקו (תאריך: 24.6.06, שעה: 22:00)
אנגליה - אקוודור (תאריך: 25.6.06, שעה: 18:00)
פורטוגל - הולנד (תאריך: 25.6.06, שעה: 22:00)
איטליה - אוסטרליה (תאריך: 26.6.06, שעה: 18:00)
שוויץ - אוקראינה (תאריך: 26.6.06, שעה: 22:00)
ברזיל - גאנה (תאריך: 27.6.06, שעה: 18:00)
צרפת - ספרד (תאריך: 27.6.06, שעה: 22:00)

סיכום השלב הראשון, שלב הבתים:

הנבחרת המרשימה:
ללא ספק, ארגנטינה. אחרי המשחק המצויין מול חוף השנהב, באה ההצגה הבלתי נשכחת מול סרביה- 6:0. ארגנטינה הפכה (גם בסוכניות ההימורים) לפייבוריטית לזכייה, ביחד עם ברזיל. משחק קבוצתי, התקפה קטלנית, הגנה חזקה, והרבה יצירתיות ורעב להביא גביע. עוד נבחרת שהרשימה היא ספרד, שנתנה הצגות מול אוקראינה וטוניסיה, ואולי אולי בטורניר הזה היא סוף סוף תצליח להגיע רחוק. גם גרמניה של קלינסמן שיחקה יפה, משוחרר, ומועמדת להגיע רחוק.

הנבחרת המפתיעה:
גאנה, של ג'ון פנטסיל, אבל בעיקר של מייקל אסיין (שיחמיץ את שמינית הגמר בגלל צהובים), וסטפן אפייה. הגנאים שיחקו מצויין כבר במשחק הראשון מול האיטלקים, אבל נשארו רק עם המחמאות ובלי הנקודות. במשחק השני, נגד הצ'כים, זה כבר נראה אחרת. גאנה עלתה רעבה, מלהיבה, תוססת, וניצחה 2-0 את צ'כיה, ובהמשך 2-1 את ארה"ב, בדרך למפגש עם ברזיל בשמינית הגמר. כשמדברים על הפתעה, צריך לקחת בחשבון את שוויץ ואוקראינה, שיתעמתו בשמינית הגמר, ואחת מהן תגיע לרבע הגמר- שזו הפתעה כשלעצמה.

הנבחרת המאכזבת:
הנברת ה"גדולה" היחידה שעפה בשלב המוקדם- צ'כיה. דור הזהב של הצ'כים, עם נדבד, קולר, ופובורסקי שסוף סוף הגיעו למונדיאל, איכזב ולא יהיה בשלב הבא. אחרי יורו מצויין לפני שנתיים, הציפיות מהצ'כים היו גבוהות, אבל צ'כיה, ונדבד, שוב כשלו ברגע האמת. הדור הבא, מוכשר לא פחות וכולל את רוזיצקי, פלאשיל, צ'ך, ובארוש, הוא זה שיווביל את הצ'כים לטורנירים הבאים, בתקווה לממש את הפוטנציאל הגדול הטמון בו. גם חוף השנהב, אמנם הציגה כדורגל טוב, אבל איכזבה בשתי הפסדיה להולנד וארגנטינה, מה שהחזיר אותה הביתה. ואי אפשר להיפרד בלי להזכיר את נבחרת צרפת המאכזבת, שהציגה כדורגל משעמם ומאכזב ועלתה מהמקום השני.

השחקן המצטיין:
כמה מועמדים לתואר הזה- ריקלמה, הראש מאחורי נבחרת ארגנטינה, פירלו, שנותן מונדיאל מצויין במדי איטליה, קלוזה הגרמני, שנותן את השערים שלו כמו תמיד, אריאן רובן, ג'ו קול, אבל אני בחרתי בחלוץ האימתני של נבחרת ספרד- פרננדו טורס. החלוץ המעולה הזה, עושה את ההבדל בין ספרד טובה, לספרד מפחידה. התמצאות טובה ברחבה, מהירות, דיוק מול השער, ובגרות ובשלות, עושות את החלוץ הזה לכלי הכי חשוב של ספרד. שער אחד מול אוקראינה, ועוד שתיים סופר-חשובים מול טוניסיה, הן המנה של טורס עד כה. לספרד סוף סוף יש כוח אמיתי וטוב ברחבה, כוח מרתיע.

השחקן המאכזב:
גם פה האפשרויות רבות. פאבל נדבד, זינדין זידאן, ג'י סונג פארק, וגם רונאלדיניו הן אופציה טובה. אבל השחקן המאכזב שלי עד עכשיו, הוא החלוץ האיטלקי לוקה טוני. החלוץ, שהפציץ מעל 30 שערים בליגה האיטלקית, היה אמור לתת את הטון בהתקפה האיטלקית. אפס שערים, זהו מאזנו עד כה. במשחק האחרון הבין ליפי שטוני הוא לא האיש שלו, והוריד אותו לספסל. לטוני יש עדיין צ'אנס לשנות את הרושם שהשאיר, אבל זה נראה מאוד מאכזב בינתיים.

שער הסיבוב:
הפצצה של רוזיצקי, הטיל של פרינגס, המסובבת של ג'ו קול, השער של טורס מול טוניסיה, כל אלה לא משתווים לשער היפיפה של ארגנטינה בפירוק סרביה. שער קבוצתי מרהיב. 24 (!!) מסירות, ובסופן עקב של קרספו, השאירו את אסטבן קמביאסו לסיים את העבודה שעשו שאר החבר'ה. כדור חזק לרשת העליונה סיימו מהלך כדורגל מהסוג שאנחנו אוהבים ורוצים לראות הרבה יותר.

משחק הסיבוב:
דווקא פה, לא היו הרבה אפשרויות. השישייה של ארגנטינה והרביעייה של ספרד הן הצגת יחיד, ולא משחק. המהפך של אוסטרליה מול יפן, והשוויון שלה עם קרואטיה, הן אפשרויות ראויות. אבל את המשחק הכי מעניין בסיבוב, סיפקו לנו דווקא אנגליה ושבדיה, במפגש פסגה שלא איכזב. מחצית ראשונה מצויינת של האנגלים, ושער נפלא של ג'ו קול הוריד את האנגלים ל1-0 קטן במחצית. עוד בתחילת המשחק, איבדה אנגליה את מייקל אואן, באחד הרגעים הטראומתיים של הטורניר. שער מהיר בפתיחת המחצית השנייה, השווה ל1-1 עבור השבדים, שנכנסו למומנטום. השבדים רצו כל כך לנצח, כדי לא לפגוש את הגרמנים בשלב הבא. כל נסיונות הלחץ לא עזרו להם, והאנגלים הצליחו לשמור על שער נקי מול הבליץ שלהם. ובדקה ה-85 החלה הדרמה. שער של סטיבן ג'רארד, העמיד את שבדיה בסכנת הדחה. השבדים שוב לחצוף עד שבדקה ה-90 השיג לארסון את השער המיוחל- 2-2, במשחק דרמטי שהיה בו הכל.

המשחק המשעמם:
פה לא היו שאלות. ארגנטינה-הולנד. מה שהיה אמור להיות ה- משחק של השלב הראשון, הפך למשחק בין המחליפים של הקבוצות, ללא כל מוטיבציה. 0-0 בסיום, במשחק משעמם להחריד.
הכותבים שלנו כולם נמצאים באתרינו שמאגד את כל תותחי ההימורים וה- ווינר בישראל.
אתם מוזמנים לבקר באתר ובפורום הגדול שלנו: http://www.winnerp.net



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב